
REKLAMACJE
1. Wszystkie produkty oferowane na stronie sklepu internetowego www.planetadom,pl są fabrycznie nowe i pochodzą od renomowanych producentów
2. Podstawa prawna reklamacji z tytułu rękojmi - dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku - to Ustawa Kodeks Cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r.(Dz.U nr 16 poz.93 z późn.zmianami) oraz inne powszechnie obowiazujące przepisy prawa
3. Sprzedający odpowiada przed Klientem z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru.
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:
- nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć
- nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę
- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia
- została wydana kupującemu w stanie niezupełnym
Wada prawna może polegać na tym, że kupiony przez konsumenta towar:
- jest własnością osoby trzeciej
- jest obciążony prawem osoby trzeciej
- cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego orga
4. Terminy
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi 2 lata od chwili wydania rzeczy Kupującemu.
Przez 1 rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży
5. Uprawnienia Klienta :
W sytuacji wystąpienia wady towaru i pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Klient może do sprzedawcy złożyć reklamację (na druku reklamacji - wypełniony druk przesłać na e-mail biuro@planetadom.pl ) z tytułu rękojmi i żądać jednego z czterech działań :
- wymiany towaru na nowy ( wymiana towaru możliwa w najszybszym możliwym czasie- w przypadku towaru na zamówienie z fabryki będzie to standardowy czas potrzebny na sprowadzenie nowego wolnego od wad towaru)
- naprawy towaru ( jw.)
- obniżenia ceny ( w ciagu siedmiu dni od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji)
- odstąpienia od umowy ( o ile wada jest istotna)
5. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji
6. W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient może zostać poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na wskazany przez niego adres. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. Zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem kupującego będącego Konsumentem za to, że rzecz sprzedana nie ma właściwości wynikających z publicznych zapewnień, o których mowa w art. 5563 § 2, jeżeli zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu umowy sprzedaży, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
do pobrania
