
& Gwarancje i Reklamacje - dot. umów zawartych do 24 grudnia 2014 roku
1. Wszystkie produkty oferowane na stronie sklapu planetadom.pl są fabrycznie nowe i posiadają gwarancje producentów.
2. Podstawą prawną reklamacji jest Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa
3. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt w chwili jego wydania jest niezgodny z Umową Sprzedaży.
4. Zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności
Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, gdy Klient o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć.
5. W ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową Klient ma prawo żądać doprowadzenia towaru go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę na nowy , chyba że wymiana lub naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów
6. Jeżeli Klient z przyczyn okreslonych powyżej nie może żądać naprawy ani wymiany lub jeśli Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żadaniu w odpowiednim czasie lub jeśli wymiana lub naprawa narażałaby Klienta na znaczne niedogodności ma on prawo domagać się stosowego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy sprzedaży . Od umowy sprzedazy nie może odstąpić Klient jeśli niezgodność produktu z umową jest nieistotna.
7. Terminy : Sprzedawaca odpowiada za niezgodność towaru z Umową sprzedaży jednunie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat przed wydaniem tego produktu Klientowi.
Klient traci swe uprawnienia jeżei przed upływem 2 miesiacy od stwierdzenia niezgodności nie zawiadomi o tym Sprzedawcy . Zawiadomienie proszę wysłać na adres e-mail biuro@planetadom.pl
8. W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży/rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient może zostać poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu pod adres magazynu podany przez Sprzedawcę . Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
9. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do przesłanej przez Klienta reklamacji